Svet-Stranek.cz
Pro příznivce tohoto osobitého motocyklu

a jejich uvádění do provozu..:Na cestách nepřehlédnutelný! Pod retro slupkou moderní technologie! Drifter..

a jejich uvádění do provozu..

očima odborníka!
Pánové, na motorkářích je v nabídce bazaru přívěsný vozík, který mne fakt ale zajímá...už jen proto, protože se k Driftrovi hodí asi nejvíc! Je ale údajně z Holandska..a tak mne pochopitelně zajímalo, jakho uvést tady do provozu! Na tuhle mou otázku dovozce odpověděl:

Není potřeba, informoval jsem se nejprve u zkušebního komisaře,
pak na referátu dopravy a nakonec u známého na ministerstvu
dopravy.
Je to považováno stejně jak u aut, nosič kol, to znamená, že má
být schválen do provozu, ale registraci nepodléhá, protože je
připojen k motocyklu pevně (ne rozpojitelným zařízením-za to se
považuje jen tzv. žehlička u vleků) zde je pohyblivý kříž,
tedy nejedná se o lehce rozpojitelné zařízení (opět, jako
nosič kol). Pokud zakrývá výhled na SPZ vozidla je zde povinnost
tuto značku umístnit na konec. Tedy z motorky na tento vlek. Pokud
však nezakrývá není toto ani potřeba. Protože se jedná o
jednokolový vlek, který zákon neřeší, není tedy na tento
možné aplikovat zákony příslušné k přívěsům dvou a více
kolovým. Tak, že vlastně se nejedná ze zákona o žádný přívěs,
vlek a pod., ale o příslušenství. Zákon totiž na tyto
zapomněl, zrovna tak jako na sajdkáry, které se dnes též do TP
už nezapisují a může si je každý přidělávat k čemu chce.
Pouze menší problém, je jak jsem uvedl v úvodu, že má být
schválen do provozu. Protože se jedná o vlek dovezený z
Holandska, kde tyto věci neřeší, nemá na sobě vlek nikde
žádný typový štítek. Tento je potřeba ho vyrobit, nebo
sehnat z něčeho jiného. Ale to je jen pro případ chytrého
poldy při kontrole. Ze zkušeností vím, že to však nikdo
nekontroluje, nikdo to nezná. Štítek jde řešit ještě
jednodušeji a to jakýmkoliv zahraničním štítkem třeba ze
starého závěsného zařízení a přinejtovat jej na oj tohoto
vleku.(hlavně E11),nebo z držáku na kola na auta atd. Jde hlavně o
již zmíněnou značku E11. Byl jsem kolikrát kontrolován a vše
v pohodě , u nás i v zahraničí.
Původně jsem ty referáty navštívil dva a u obou se shodli na
stejném tedy na tom co píšu v úvodu.
čau Venca

Takže jsem nelenil a informace jsem přeposlal svému kamarádovi, který dělá vedoucího STK v Brně. A následně mi přišlo tohle jeho vyjádření:

Zdar Mušáku .
Vzdor tomu , že ten co Ti to takhle vysvětloval , občas nemá pravdu
a občas plácá pičoviny , tak má v podstatě pravdu . Pravdu nemá s
tím E a 11 , E je evropská homologace a číslo za ním je číslo státu
kde homologace proběhla , ČR je třeba 8 . jedenáctka s tím nemá nic
společného . Pičovina je ta s tou sajdou , je to totiž přestavba z
jednostopého vozidla na dvoustopé a tam se v některých věcech liší
předpisy , ale má zhruba pravdu v tom jednokolovém přívěsu za
motorku . Když se totiž dělily kategorie vozidel , tak se na
jednokolové přívěsy za motorku úplně zapomnělo . Tím pádem je v tom
u nás úplné bezvládí a bordel . Ještě před pěti lety platilo , že
když motorka nemá zapsaný závěs na PAV , že je to závada . Asi byl
někde nějaký průser , protože i když se předpisy nezmněnily , přišel
z ministerstva papír , že to závada není . Faktem je , že taková věc
jako PAV ( a podobné ) není popsána v žádné kategorii vozidel
vyžadující registraci . Tudíž takové vozidlo ze zákona neexistuje a
je tím pádem příslušenstvím k vozidlu . Tím pádem taky nepodléhá
povinnosti absolvovat pravidelnou technickou prohlídku . Jen tak pro
zajímavost . V typovém listě PAV ( typový list se vydává pro
příslušenství , třeba kouli ISO 50 za auto ) je uvedeno že vozík je
určený pro všechny motorky nad 125 ccm . A kdyby to měl úředník
zapsat do TP motorky , asi by chtěl vyjádření výrobce že s tím
souhlasí . A teď si představ reakci třeba Kawasaki , která má
potvrdit , že souhlasí se zapřažením něčeho takového jako PÁVA o
kterém ani nemají tušení že něco takového existuje . Takže klid , je
to příslušenství , namaluj na to číslo a jezdi . Jak na to pohlížet
neví totiž ani na ministerstvu , ani na STK a policajti už ví to
hovno úplně . Petr
.....tak si z toho vemte toliko poučení, kolik potřebujete! Mušák :)
návštěvníků stránky
celkem108 439
tento týden645
dnes108